Tuesday, June 1, 2010

BEKERJA SEMULA

Pertengahan Dis last year, aku bekerja semula iaitu setelah hampir 11 tahun aku menguruskan rumah tangga. Aku bekerja di sekolah rendah swasta di seksyen 4 shah alam. Seronok dpt bekerja dengan budak2 sekolah. Teringat pulak sewaktu bersekolah dulu. Jawatan aku hanyalah sbg pem. pentadbiran shj, segala macam aku kena buat-- librarian, gardener, cleaner, ustazah dan pelbagai tugas yg memerlukan bantuan. Namun aku merasa sangat seronok.

Mrk yg bersekolah, terdiri dr kanak2 yg ibu bapa mrk mempunyai pendptn yg agak lumayan. Bayangkanlah yuran sekolah sebyk 430 belum lagi dgn swimming, teakwando, archery dan club lagi. Kalau dihitung semuanya mau seribu lebih sebulan. Fuh! dahsyat.

Tapi bila aku tengok budak2 tu, life mrk agak membosankan. Mrk tak tahu apa itu permainan tradisional, tak tahu main2 lumpur, mandi2 sungai... hidup mrk hanya game, computer shj. Syg sekali mrk tidak pandai menjaga diri. Yg agak kelakarnya, budak2 lelaki sibuk nak main batu seremban. Ha..ha..ha ada ke?

Budak2 darjah 4 dan 5, setiap masa yg terluang...asyik main. Tak matured langsung. Tapi bab feeling jgn cakaplah. Mrk dah pandai jatuh hati pd ustaz yg handsome. Fuh! kanak2 cyber dahsyat sungguh.

Tapi yg best sekali, mrk amat rapat dgn guru2 mrk. Pd hari guru yg lepas, byk betul cikgu2 dpt hadiah, sampai cikgu2 kena cari kotak yg besar nak isi hadiah. Itu tandanya mrk syg cikgu mrk walaupun adakalanya tak buat kerja sekolah, tak bawak buku, tak ada pensil dan pelbagai macam ragam.

No comments:

Post a Comment